TIK

rok szkolny 2019-2020

======================================

Olimpiada Informatyczna Juniorów – dla pasjonatów

Pierwsza edycja Olimpiady Informatycznej Gimnazjalistów odbyła się w roku szkolnym 2006/2007. Olimpiada została powołana przez Komitet Główny Olimpiady Informatycznej w roku 2006, z inicjatywy Stowarzyszenia „Talent” i przy współudziale Zespołu Koordynatorów Edukacji Informatycznej oraz Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów. W latach 2010 – 2014 Olimpiada była organizowana przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, a w latach 2014 – 2019 przez Stowarzyszenie “Talent”. Od roku szkolnego 2019/2020 Olimpiadę organizuje Fundacja Rozwoju Informatyki, a nazwa Olimpiady została zmieniona na Olimpiadę Informatyczną Juniorów.

Język programowania C++ lub Phyton

Szczegółowe informacje – https://oij.edu.pl/

terminarz – wyświetl

======================================

Międzynarodowy konkurs informatyczny Bóbr

Szanowni Państwo,

Szczegółowe informacje dotyczące zasad uczestnictwa w konkursie zostały przesłane za pomocą poczty LIBRUS.

Rodzice muszą wyrazić zgodę na uczestnictwo dziecka w konkursie.
Równocześnie Rodzice zakładają konto dziecku na platformie konkursu, dołączają do szkoły. Dopiero wtedy nauczyciel może zaakceptować ucznia (zakwalifikować do konkursu).
Powyższe informacje przekazują Rodzice za pomocą poczty LIBRUS do nauczyciela informatyki (Marta Wnukowicz) – TERMIN 27.09.2019 (piątek) godzina 9.00

Decyduje KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ dokonana przez RODZICÓW I ZAŁOŻENIE KONTA. Jedyne OGRANICZENIE to liczba miejsc w sali informatycznej.

W kategorii junior – dla klas VII-VIII pierwszeństwo udziału w konkursie mają klasy VIII.

Skrócona instrukcja:
Uczniowie danej szkoły, którzy będą brali udział w Konkursie, muszą założyć konta typu UCZEŃ na platformie www.mCourser.pl, a następnie dodać je do szkoły. Aby to zrobić, należy przejść do zakładki MOJA SZKOŁA i wybrać przycisk DOŁĄCZ DO SZKOŁY, a następnie:
1.jeżeli administrator Konkursu w szkole udostępnił kod, należy wpisać go w polu Kod i wybrać przycisk Dołącz;
2.jeżeli kod nie został przydzielony, należy znaleźć szkołę w bazie, dołączyć do niej i poczekać na akceptację administratora Konkursu w szkole.

Uwaga: Uczeń już zarejestrowany na platformie mCourser.pl nie powinien rejestrować się ponownie.

W tym roku szkolnym nie przystępujemy do etapu SKRZAT – czyli klasy I-III

WAŻNE – Udział w konkursie może wziąć każdy uczeń, który ma możliwość zalogowania się z komputera lub innego urządzenia cyfrowego, jednak klasyfikowani są tylko ci uczniowie, którzy zostali zarejestrowani przez nauczyciela i uczestniczyli w konkursie pod jego nadzorem w klasie.

informacje dotyczące konkursu, rejestracji, harmonogramu – WWW.BOBR.EDU.PL

 

 

======================================

Wielkie Święto Programowania!

Szanowni Państwo!

Już 5 października rozpoczyna się Europejski Tydzień Kodowania 2019! Aby uczcić to wyjątkowe wydarzenie, Ministerstwo Cyfryzacji
wspólnie z Centrum Projektów Polska Cyfrowa i NASK, organizuje niezwykłą imprezę – Wielkie Święto Programowania!

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu!

5 października) w Smart Kids Planet – Centrum Mądrej Zabawy na Stadionie PGE Narodowy w Warszawie
(wejście od strony Recepcji) od godz. 9.00 do godz. 16.00. Wejście na Wielkie Święto Programowania jest darmowe.

Specjalnie dla najmłodszych przygotowano moc technologicznych atrakcji – roboty i strefy warsztatowe pełne zadań związanych
z programowaniem oraz niezwykłe nagrody dla tych, którzy przejdą wszystkie przygotowane wyzwania!

Opiekunowie oraz rodzice w tym czasie będą mogli porozmawiać z ekspertami NASK, o tym jak mądrze towarzyszyć dziecku w sieci.
W załączeniu znajdą Państwo pełne zaproszenie imprezę.
Po więcej informacji o CodeWeek2019 zapraszamy na stronę koduj.gov.pl.
Dołączcie też do wydarzenia na FB i zaproście swoich znajomych, rodzinę i sąsiadów:

https://www.facebook.com/events/401336604121224/

 

#CodeWeek2019 – zaczynamy!

Wielkie Święto Programowania to inauguracja tegorocznego Europejskiego Tygodnia Kodowania – #CodeWeek2019, który w tym roku odbędzie się w dniach 5-20 października.

CodeWeek to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko. Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami i robotami. To prostsze, niż Wam się wydaje!

Zasada jest jedna: niezależnie od kompetencji spotykamy się, aby bawić się programowaniem. Liczy się zapał i dobre chęci.

Przyjdź i przekonaj się, że Ty też możesz programować!

 

Spotkajmy się na Wielkim Święcie Programowania!

zaproszenie do pobrania

 

======================================

Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online

Szanowni Państwo,

„ukazała się nowa edycja kompendium dla rodziców i profesjonalistów „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży online” przygotowana przez ekspertów Państwowego Instytutu Badawczego NASK oraz Fundację Dajemy Dzieciom Siłę współpracujących w ramach Polskiego Centrum Projektu Safer Internet.

Kompendium ma na celu usystematyzowanie najnowszej wiedzy dotyczącej aktywności dzieci i młodzieży w internecie. Czytelnik znajdzie w jego najnowszej edycji diagnozę zjawisk społecznych zachodzących aktualnie w sieci, analizę sytuacji ryzykownych, ze szczególnym uwzględnieniem ich przyczyn i sposobów zapobiegania zagrożeniom oraz dostanie bogatą gamę wskazówek profilaktycznych i edukacyjnych”.

Strona, z której można pobrać materiały – https://akademia.nask.pl/baza-wiedzy/publikacje.html

 

=====================================

Mój smartfon, mój mały świat – klikam z głową

Kolejny już raz Urząd Komunikacji Elektronicznej gościł w murach naszej szkoły. W zajęciach „Mój smartfon, mój mały świat – klikam z głową” wzięli udział uczniowie klasy Ia i Ib. „Mój smartfon, mój mały świat – klikam z głową” to kampania społeczna Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, której celem jest promocja bezpieczeństwa najmłodszych w sieci oraz profilaktyka poprzez edukację dzieci, które coraz częściej korzystają z dostępnych technologii i urządzeń.

Podczas zajęć dzieci dowiedziały się jak bezpiecznie poruszać się w sieci i korzystać z urządzeń telekomunikacyjnych, jak radzić sobie z agresją w sieci, chronić dane oraz uniknąć wysokich rachunków.

======================================

Pokazowe warsztaty programowania w grze Minecraft

Podobnie, jak w zeszłym roku szkolnym, gościliśmy trenerów ze szkoły MindCloud na bezpłatnych zajęciach pokazowych Mindcloud.

Młodzi programiści przenieśli się w świat gry Minecraft.

 

======================================

Giganci programowania – konkurs

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że już 1 września 2019 r. rusza konkurs dla Szkół oraz uczniów z okazji „Dnia Programisty”.
Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest przesłanie projektu programistycznego, wykonanego w programie Scratch (gra lub animacja), pt. „Mój świat przyszłości”.
W konkursie przewidziano nagrody:
I miejsce:
• 1x laptop Dell Inspiron 3581 i3-7020U/8GB/240 (do dyspozycji szkoły)
• 1x klawiatura gamingowa Logitech G213 PRODIGY (dla wykonawcy najlepszej pracy)
• 1x myszka gamingowa Logitech G502 HERO (dla wykonawcy najlepszej pracy)
• 1x Voucher na „Semestralny kurs programowania Lato 2020” w szkole „Giganci
Programowania” (dla wykonawcy najlepszej pracy)
• 3x książki założycieli szkoły „Giganci Programowania” pt. „Młodzi giganci programowania.
Scratch” wyd. Helion. (do dyspozycji szkoły)

Konkurs trwa do 30 września 2019 r.
Szczegółowy regulamin konkursu znajdziecie Państwo na stronie:
https://www.giganciprogramowania.edu.pl/konkurs

Pozdrawiamy,
Giganci Programowania

=====================================

Giganci programowania – konkurs

Szanowni Państwo,

pragniemy poinformować, że już 1 września 2019 r. rusza konkurs dla Szkół oraz uczniów z okazji „Dnia Programisty”.
Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest przesłanie projektu programistycznego, wykonanego w programie Scratch (gra lub animacja), pt. „Mój świat przyszłości”.
W konkursie przewidziano nagrody:
I miejsce:
• 1x laptop Dell Inspiron 3581 i3-7020U/8GB/240 (do dyspozycji szkoły)
• 1x klawiatura gamingowa Logitech G213 PRODIGY (dla wykonawcy najlepszej pracy)
• 1x myszka gamingowa Logitech G502 HERO (dla wykonawcy najlepszej pracy)
• 1x Voucher na „Semestralny kurs programowania Lato 2020” w szkole „Giganci
Programowania” (dla wykonawcy najlepszej pracy)
• 3x książki założycieli szkoły „Giganci Programowania” pt. „Młodzi giganci programowania.
Scratch” wyd. Helion. (do dyspozycji szkoły)

Konkurs trwa do 30 września 2019 r.
Szczegółowy regulamin konkursu znajdziecie Państwo na stronie:
https://www.giganciprogramowania.edu.pl/konkurs

Pozdrawiamy,
Giganci Programowania

 

===============================

Koduj z Gigantami – bezpłatne warsztaty z programowania

Szanowni Państwo,

Koduj z Gigantami powstało z myślą o promowaniu idei nauki programowania wśród dzieci i młodzieży. W poprzednich edycjach, które odbyły się w lutym 2019, we wrześniu 2018, lutym 2018 oraz wrześniu 2017 roku wzięło udział prawie 4500 uczniów z całej Polski. Obecna edycja odbędzie się w dniach 7-22.09.2019 r. w ponad 50 miastach w Polsce!

W tym roku organizatorzy przygotowali miejsca dla ponad 3500 uczniów.

Przekazano nam zaproszenie dla dzieci i przekazano informację, że warsztaty są darmowe. Dziecko na zajęcia mogą zapisać tylko Rodzice. Nauczyciel jedynie przekazuje informację.

Zarówno poprzednie jak i obecna edycja objęte są Patronatem Honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Cyfryzacji  oraz Patronatem Honorowym Prezydentów Miast, w których odbyły się Warsztaty.

biuletyn informacyjny: https://drive.google.com/file/d/1iRiAxPAAjRMeD7SIvZWd_ld7Fj4wuA4g/view?usp=sharing

Wszystkie informacje dostępne są na stronie internetowej: 

https://www.giganciprogramowania.edu.pl/nauka-programowania-wydarzenia

W razie pytań:

rok szkolny 2019-2020

===============================

rok szkolny 2018-2019

 

Kuratoryjny Konkurs Informatyczny LOGIA

i

Młodzieżowa Olimpiada Informatyczna szkół gimnazjalnych i szkół podstawowych

  1. Zwykle w październiku odbywa się pierwszy etap konkursu kuratoryjnego Logia.

Warto zastanowić się już w wakacje, czy uczeń będzie chciał spróbować swoich sił. Na stronie organizatora Konkursu są jeszcze informacje dotyczące minionej edycji konkursu, ale mam nadzieję, że będą aktualne również w nadchodzącym roku szkolnym. Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów prowadzi szkolenia on-line a dla tych którzy systematycznie pracują, dwa razy w roku szkolenia stacjonarne. Na platformie Ośrodka jest dostępna baza materiałów, m.in. zadania z poprzednich lat. Naukę programowania można rozpocząć od podstaw.

Dobre opanowania języka programowania wymaga dużo zaangażowania i cierpliwości, na pewno czasu.

Adres strony Ośrodka dotyczącej konkursów: https://konkursy.oeiizk.edu.pl/

Strona główna Ośrodka Edukacji informatycznej i Zastosowań Komputerów: https://www.oeiizk.waw.pl/

  1. Młodzieżowa Olimpiada Informatyczna szkół gimnazjalnych i szkół podstawowych

adres: http://oig.edu.pl/olimpiada/

strona główna: http://oig.edu.pl

 

===============================

„Mój smartfon, mój mały świat – klikam z głową”

Uczniowie klas I wzięli udział w zajęciach  „Mój smartfon, mój mały świat – klikam z głową” poprowadzonych przez przedstawicieli Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

„Mój smartfon, mój mały świat – klikam z głową” to kampania społeczna Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, której celem jest promocja bezpieczeństwa najmłodszych w sieci oraz profilaktyka poprzez edukację dzieci, które coraz częściej korzystają z dostępnych technologii i urządzeń. Celem zajęć było przybliżenie uczniom sposobów bezpiecznego poruszania się w kolorowym świecie Internetu bez narażania siebie i rodziców na przykre konsekwencje.

 ===============================

Dziecko w świecie VR

seminarium eksperckie

Polskiego Centrum Programu Safer Internet

Polskie Centrum Programu Safer Internet – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz państwowy instytut badawczy NASK wraz z Fundacją Orange zapraszają na seminarium eksperckie dotyczące wykorzystania urządzeń VR przez dzieci.

 

 

Dziecko w świecie VR – 11 Czerwca 2019, 10:00 (Wtorek), Przestrzeń from Facebook


Dostęp do gogli VR staje się coraz bardziej powszechny. Przedstawiamy jakie są szanse i zagrożenia związane z tą technologią w kontekście używania jej przez młode osoby.

Program:

  • VR – jak to działa? – TBA
  • Wyniki badań dotyczących korzystania z technologii VR przez dzieci – Aldona Zdrodowska, OPI
  • Zagrożenia związane z technologią VR dla dzieci i młodzieży – Szymon Wójcik, FDDS
  • VR w edukacji i sztuce – Jan Szczyciński, World of VR
  • Dyskusja

Zapraszamy:

  • specjalistów pracujących z dziećmi i ich rodzicami,
  • rodziców,
  • osoby zainteresowane tematyką bezpieczeństwa online.


Zapisy na seminarium odbywają się poprzez system strony Evenea: 
https://seminariumvr.evenea.pl/
Udział w seminarium jest bezpłatny. Decyduje kolejność zgłoszeń.

==============================

Design Thinking z NASK

warsztaty w ramach Kongresu Młodych Internautów (KoMin)

Od zeszłego roku uczniowie naszej szkoły biorą czynny udział z zajęciach grupy KoMin (Kongres Młodych Internautów). Jesteśmy uczestnikami młodzieżowego, ogólnopolskiego panelu doradczego Polskiego Centrum Programu Safer Internet.
Tym razem, jako jedna z 5 szkół z całej Polski braliśmy udział w warsztatach zorganizowanych przez państwowy instytut badawczy NASK. Niestety, mogłam wybrać tylko 2 uczniów ze szkoły – grupa młodzieży liczyła 10 osób.
23.05 pojechaliśmy do Hotelu nad Zalew Zegrzyński. W miłej atmosferze bardzo intensywnie pracowaliśmy (opiekunowie uczniów również). Uczniowie i nauczyciele wymienili się swoimi doświadczeniami oraz pomysłami na efektywniejsze korzystanie  z TIK w edukacji. Jestem dumna z naszych uczniów, wykazali się dużą kreatywnością.
Zajęcia prowadzone były przez certyfikowanego moderatora „Design Thinking w szkole”, panią Ewę Tomaczak (https://dtwszkole.pl/et/).  Zajęcia oparte na tej metodzie promują projektową pracę nad problemami oraz grupowe przedstawianie kreatywnych rozwiązań uwzględniających potrzeby różnych użytkowników. Omawianym podczas warsztatów wyzwaniem było wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnych w polskich szkołach.

 

==============================

Warsztaty dla klas 3 z programowania w grze Minecraft

W środę 29.05 w sali informatycznej mieliśmy przyjemność gościć trenerów ze szkoły MindCloud. Przeprowadzili zajęcia z uczniami klas trzecich, wprowadzając ich w świat programowania. Młodzi programiści przenieśli się w świat gry Minecraft.

 

==============================

Ogólnopolski projekt badawczy

„Cyfrowi rodzice”

Fundacja DBAM O MÓJ Z@SIĘG, Uniwersytet Gdański oraz Librus zapraszają do udziału w ogólnopolskim naukowym badaniu on-line skierowanym do rodziców. Badanie koncentruje się wokół tematyki wykorzystania technologii przez dzieci i rodziców. Jego celem jest znalezienie odpowiedzi na następujące pytania:

  • W jaki sposób dzieci korzystają z mediów cyfrowych?
  • W jakim stopniu są świadome zagrożeń w sieci?
  • W jaki sposób dzieci korzystają z portali społecznościowych?
  • Jak rodzice postrzegają swoje relacje z dziećmi?

Badanie jest skierowane do rodziców i potrwa do 30 czerwca 2019 r. Udział w badaniu jest anonimowy.

Wszyscy rodzice, którzy wezmą udział w badaniu, otrzymają dostęp do materiałów edukacyjnych. Dowiesz się dzięki nim:

  • po czym poznać, że Twoje dziecko zaczyna nadużywać mediów cyfrowych,
  • co zrobić, by dziecko korzystało z technologii w sposób właściwy,
  • jak wspólnie opracować domowy kodeks odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych.

Materiały będą dostępne po wypełnieniu ankiety. Zebrane dane posłużą do przygotowania raportu i kolejnych bezpłatnych materiałów edukacyjnych do rodziców. Wykonanie ankiety trwa około 30 minut. Organizatorzy dziękują za wsparcie projektu.

ankieta i więcej informacji na stronie:

https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/badanie-cyfrowi-rodzice-pobierz-bezplatne-materialy-edukacyjne

Projekt jest uzupełnieniem projektu MłodziCyfrowi,PL który jest realizowany w naszej szkole w klasach 7 i 8.

==============================

Ogólnopolski projekt badawczy
MŁODZICYFROWI.PL.
 

Projekt jest skierowany do młodzieży szkół podstawowych – klasy 7 i 8


Podczas trwania projektu naukowo-badawczego spróbujemy odpowiedzieć na kilka pytań:

  • w jaki sposób młodzież szkolna korzysta z mediów cyfrowych, w szczególności ze smartfonów oraz portali społecznościowych?
  • jakie cyber-zagrożenia stają się udziałem młodych osób?
  • jaki jest kształt, jaka jest jakość relacji w rodzinie osób biorących udział w badaniu?
  • jak młodzi ludzie oceniają swoje zadowolenie z życia, jak bardzo są szczęśliwi, jaką mają wolę do życia, jaki mają wpływ na dziejące się wydarzenia?

Projekt realizowany jest przez Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz Fundację DBAM O MÓJ Z@SIĘG z siedzibą w Gdańsku.

Podejmowana tematyka badań wpisuje się w szeroko rozumiana profilaktykę e-uzależnień, czyli oddziaływań zmierzających do ograniczenia takich zjawisk jak uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego, portali społecznościowych czy gier online. Projekt pt. „Młodzicyfrowi.pl” wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa.

==============================

Nawiązanie współpracy z NASK

w ramach Kongresu Młodych Internautów (KoMin)

W październiku 2017 roku rozpoczęliśmy współpracę z NASK, Safeteria. Uczestniczyliśmy w:

  • Mini konferencji i panelu KOMIN (Kongres Młodych Internautów)
  • Kongresie Młodych Internautów – marzec 2018 (były poruszane zagadnienia m.in. cyberzagrożeń)
  • Nauczyciel uczestniczył Konferencji DBI (Dzień Bezpiecznego Internetu) – największym w Europie wydarzeniu dotyczącym bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online – zorganizowanej przez Polskie Centrum Programu Safer Internet

============================

Nawiązanie współpracy

z firmą Cortland Sp.oo dział Edukacja (rozwiązania Apple dla Edukacji)

 

  • Uczestnictwo uczniów klasy 3 w warsztatach z programowania robotów – Photon to robot edukacyjny, który pomaga dzieciom rozwijać umiejętność logicznego myślenia, odkrywać nowe technologie i stawiać pierwsze kroki w świecie programowania.
  • Dzięki uprzejmości firmy Apple, która nieodpłatnie wypożyczyła nam kilkanaście iPadów, w szkole zorganizowano:
    • Zabawę i konkurs dla dzieci ze świetlicy (3 i 4 klasy). Głównym celem gry szkolnej „Zagadkowa przygoda” była nauka mądrego korzystania z urządzeń multimedialnych, a także uwrażliwianie na niebezpieczeństwa pojawiające się w sieci.
    • Lekcję biologii dla klas 6 – „Poznaj roślinność najbliższym otoczeniu” – lekcje warsztatowe