Udział uczniów w Projekcie Experimentalq Science – Szkoła jutrA

15 kwietnia br. uczniowie klasy 7b uczestniczyli w warsztatach zorganizowanych przez  Instytut Mikroelektroniki i Fotoniki. Program ESSA, Projekt Experimentalq Science – Szkoła jutrA (ESSA) jest projektem ogólnopolskim współfinansowanym ze Środków MEiN, skierowanym do dzieci i młodzieży. Projekt ma też za zadanie przybliżyć uczniom pracę naukowca poprzez zajęcia w laboratoriach instytutów biorących udział w projekcie, ale także zachęcić do podejmowania eksperymentowania we własnym zakresie. Na zajęciach prowadzone były eksperymenty z zakresu fizyki, dotyczące  światła i fotoniki. Uczniowie szukali odpowiedzi na pytania: czym jest dioda i co trzeba zrobić , aby zaczęła świecić? Jak sprawić, by grafit zaświecił jak żarówka i co sprawia, że światło lasera zielonego jest lepiej przez nas widoczne niż lasera czerwonego? Prowadzący razem z młodzieżą analizowali czym jest własność intelektualna i zwracali uwagę na to jak zadbać o własność intelektualną – własną i cudzą. Ta część zajęć była prowadzona przez prawnika, którego zadaniem było pokazanie młodemu pokoleniu, że działalność gospodarcza, oparta na wiedzy ma sens i może prowadzić do zbudowania start-upu i realizacji unikatowej ścieżki w oparciu o własny pomysł, naukę i badania naukowe. Uczniowie dowiedzieli się czym jest sztuczna inteligencja i jak można wykorzystać ją w nauce i życiu codziennym.